CODE WEEK 2025

W dniach 13–24 października 2025 roku uczniowie klas II–VIII, w liczbie niemal 244 osób, z ogromnym zaangażowaniem i kreatywnością uczestniczyli w obchodach Europejskiego Tygodnia Kodowania (EU Code Week). W tym czasie wszyscy uczniowie, dostosowując poziom trudności do swojego wieku oraz posiadanych umiejętności, doskonalili kompetencje w zakresie programowania i logicznego myślenia.

Najmłodsi uczestnicy poznawali podstawy kodowania poprzez blokowe środowiska programistyczne online. Tworzyli proste programy, które sterowały zachowaniem interaktywnych bohaterów, tak aby reagowali zgodnie z ustalonymi warunkami i poleceniami. Uczniowie pracujący offline rozwijali natomiast swoje umiejętności analityczne, odkodowując zaszyfrowane hasła promujące ideę kodowania i myślenia komputacyjnego.

Starsze klasy podejmowały bardziej złożone zadania problemowe w języku Scratch, w których uczniowie projektowali własne animacje, gry i symulacje, zgodnie z określonymi założeniami. Ćwiczenia te wymagały logicznego planowania, testowania i samodzielnego rozwiązywania pojawiających się trudności.

Najstarsi uczniowie zmierzyli się z wyzwaniami programistycznymi w języku Python, rozwijając umiejętność pisania i analizowania kodu oraz stosowania instrukcji warunkowych i pętli w praktycznych zadaniach. Część uczniów poznawała również podstawy języka HTML, tworząc proste strony internetowe zgodnie z określonymi, często wymagającymi kryteriami.

Dla uczniów szczególnie zainteresowanych technologią przygotowano także zajęcia dodatkowe z projektowania i modelowania 3D w Tinkercad oraz rozszerzonej rzeczywistości w ClassVR, które pozwoliły im rozwijać wyobraźnię przestrzenną i kreatywność.

Tegoroczny Europejski Tydzień Kodowania stał się więc nie tylko okazją do nauki, ale przede wszystkim inspirującym doświadczeniem, które pokazało, że programowanie może być świetną zabawą, a zarazem kluczem do rozwijania umiejętności przyszłości.