Logo szkoly

Stołówka
Galeria
WYCIECZKI - ROK SZKOLNY 2018/2019

WYCIECZKA  INTEGRACYJNA KLAS 6C,7B DO KRAKOWA 13.11.2018r.

W związku z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, uczniowie klas integracyjnych  wraz z opiekunami: p. Inez Horba, p. Eweliną Kudełko, p. Katarzyną Klimek,  p. Bogumiłą Bąkowską, p. Agnieszką Paduszek wybrali się  na wycieczkę do Krakowa. Podczas zwiedzania zabytkowych miejsc, takich jak: Zamek Królewski na Wawelu, Katedra Wawelska, Groby i Krypty Królewskie, Muzeum Podziemia Rynku Głównego,  każdy mógł przeżywać  niecodzienną lekcję historii naszego kraju. O godzinie 15-stej uczniowie słuchali hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Niepowtarzalny urok Rynku i klimat zabytkowych uliczek na długo pozostanie w naszej pamięci.

SP1 RYBNIK WYCIECZKA KRAKÓW  SP1 Rybnik WYCIECZKI

KRAKÓW PRZED ŚWIĘTEM NIEPODLEGŁOŚCI – WYCIECZKA KLAS VC I IVC

W związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości, wpisując się w obchody Tygodnia Patriotycznego w szkole, w dniu 6 listopada uczniowie klas 5c i 4c zwiedzali w Krakowie ważne dla Polaków miejsca: Zamek Królewski i Katedrę na Wawelu, Groby i Krypty Królewskie, Wieżę Zygmunta. Podziwiali rzeźbione głowy w Sali Poselskiej, widzieli otoczony biało-czerwonymi wieńcami sarkofag marszałka Piłsudskiego, dotykali serca Dzwonu Zygmunta (podobno przynosi to szczęście). Oczywiście spacerowali po Plantach, Rynku Głównym i Sukiennicach, a nawet przeszli przez Rynek Podziemny. Dodatkową atrakcją było obejrzenie wiernej kopii Całunu Turyńskiego w bazylice św. Franciszka z Asyżu. A wszystko to w promieniach słońca, bo pogoda dopisała. Nie brakło również czasu na zakup pamiątek i zdjęcie ze Smokiem Wawelskim. Tę wspaniałą podróż śladami przeszłości zorganizowała pani Ewelina Kudełko, a w jej realizacji pomagały panie Joanna Wieczorek, Hanna Szweda, Beata Błońska-Juzek i Marta Hawel.

WYCIECZKA SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

WYCIECZKA W GÓRY – klasy: 7a, 6b, 5b

24 października klasy 7a, 6b i trzy koleżanki z 5b udały się na wycieczkę do Bielska. Celem było zdobycie Szyndzielni, Klimczoka i przejście do Szczyrku. Mimo iż poprzedzające wyjazd dni nie napawały optymizmem jeżeli chodzi o pogodę, to w środę zrobiła się luka w deszczu i przyjemnie można było spacerować po górach. A nie byliśmy tam jedyni, gdyż za nami do schroniska zawitała grupa uczniów z Niewiadomia. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Szczyrkowskiej i w promieniach słońca zeszliśmy do miasteczka. To był udany dzień, w którym towarzyszyły nam panie: Bogusia Bąkowska, Joanna Pinoczek, Gabriela Szweda i Mariola Reclik.

BIELSKO SP1  RYBNIK WYCIECZKI  SP1 Rybnik WYCIECZKI

W MIEŚCIE JULIANA TUWIMAKLASY 2A I 3B NA WYCIECZCE W KOPALNI SOLI W WIELICZCE

2 października klasy 2a i 3b pojechały wraz z wychowawczyniami  panią Barbarą Gawliczek – Krząkała, Aleksandrą Wojtas - Plisz oraz panią Ewą Kopel na wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce.
Ta kopalnia ma już ponad 700 lat. Mogliśmy w niej zobaczyć różne komnaty solne, rzeźby z soli oraz kosztowaliśmy jak smakuje sól. Najpiękniejszą salą była kaplica świętej Kingi. Wysłuchaliśmy też legendy związanej z tą świętą. Pani przewodnik opowiadała nam o ciężkiej i niebezpiecznej pracy górników, którzy wydobywali sól w bryłach zwanych bałwanami. W pracy pomagały im konie.
Po zwiedzeniu kopalni pojechaliśmy do Krakowa. Zobaczyliśmy Zamek Królewski, smoka wawelskiego, który zionął ogniem. Spacerując doszliśmy na rynek krakowski. Tam zobaczyliśmy Kościół Mariacki z którego codziennie słychać hejnał oraz Sukiennice. Podziwialiśmy kamienice wokół rynku, zrobiliśmy zdjęcia. Każdy z nas kupił drobne pamiątki.
Pełni wrażeń, zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu:)

WYCIECZKA DO WIELICZNI SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

Równy Start w Przyszło?ć
KAPITAŁ LUDZKI
PORTAL MIASTA RYBNIK
Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 1 im. Janusza Korczaka w Rybniku