Logo szkoly

Galeria
WYCIECZKI - ROK SZKOLNY 2014 / 2015

WYCIECZKA DO MOSZNEJ

W poniedziałek 22 czerwca klasa Ia wraz z opiekunami Barbarą Gawliczek-Krząkałą, Ewą Kopel i Agnieszką Kolarczyk wybrała się na wycieczkę do Mosznej. Zwiedzaliśmy zamek oraz uczestniczyliśmy w zajęciach w „Szkole Magii i Czarodziejstwa” Za pomocą Tiary Przydziału odnaleźliśmy swój dom oraz nowych przyjaciół! Podczas tego zwiedzania każdy z uczestników otrzymał specjalną szatę członkowską i brał udział w dalszej magicznej przygodzie. Oglądaliśmy pokazową walkę rycerską i między sobą walczyliśmy na bezpieczne bronie. Uczestniczyliśmy w pokazie tworzenia eliksirów. Na zakończenie otrzymaliśmy certyfikat członkostwa w „Szkole Magii i Czarodziejstwa” na którym mogliśmy się podpisać pismem kaligraficznym. Wycieczka była bardzo ciekawa i miło spędziliśmy czas.

1a 1a

KLASY 1B I 1C NA WYCIECZCE WE WROCŁAWIU

W środę 10 czerwca klasy 1b i 1c udały się na wycieczkę do Wrocławia. Naszym celem było wrocławskie ZOO. To co zobaczyliśmy na miejscu, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania.
Wspaniałe Afrykarium zrobiło na nas olbrzymie wrażenie. Chodziliśmy wśród ogromnych akwariów, w których pływały rekiny, płaszczki, pingwiny i wiele, wiele innych mieszkańców afrykańskich wód. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy!

Wrocław Wrocław Wrocław Wrocław
WYPRAWA DO PARYŻA, PARKU ASTERIXA I DISNEYLANDU

W dniach 30 maja do 5 czerwca 2015 roku grupa uczniów klas IV – VI naszej szkoły wyjechała na wycieczkę do Francji. Celem wycieczki było zapoznanie się z historią i kulturą Francji, a przede wszystkim poznanie jej stolicy – Paryża. Uczniowie zwiedzili najbardziej znane zabytki tego pięknego miasta, które można zobaczyć w galerii zdjęć. Poznawanie Paryża rozpoczęli od wizyty w Panteonie skąd spacerkiem przez Dzielnicę Łacińską przeszli  do katedry Notre Dame.
Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęli od Placu Pigalle, z którego ruszyli kolejką na wzgórze Montmartre. Na Placu du Tetre mieli okazję zobaczyć pracujących artystów – malarzy. Tam dzieci zakupiły pamiątki i odwiedziły Bazylikę Sacre Coeur.
W tym dniu pozostaliśmy w artystycznym klimacie i kolejnym zwiedzanym miejscem był Louvre z jego słynnymi obrazami i dziełami sztuki. Wieczór zakończyliśmy rejsem statkiem po Sekwanie, podziwiając Paryż nocą.
    Trzeciego dnia na „dzień dobry” przywitaliśmy się z najbardziej znaną damą w Paryżu – La Tour Eiffel. Ze szczytu wieży roztaczały się przepiękne widoki na całe miasto. Byliśmy pod wielkim wrażeniem.
Stamtąd udaliśmy się do Pałacu Inwalidów, gdzie znajduje się grób Napoleona.
Po południu opuściliśmy na chwilę zabytkowy Paryż, aby zachwycić się nowoczesnością w dzielnicy La Defense, przypominającą nowojorskie drapacze chmur.
Po kolacji kolejny raz mieliśmy okazję podziwiać Paryż z lotu ptaka. Musieliśmy jednak pokonać 286 schodów, aby dotrzeć na taras widokowy Łuku Triumfalnego. Ostatnim punktem zwiedzania Paryża był wieczorny spacer słynną Aleją Pól Elizejskich.
    Jednak dla uczniów największą atrakcją wyjazdu była wizyta w Parku Asterixa i Eurodisneylandzie.
W Parku Asterixa było siedem bajecznych krain pełnych atrakcji i niespodzianek zarówno dla małych, jak i dużych! Tu poznaliśmy prawdziwą, starą Francję, która dopiero zaczynała się formować i jej historię.
   Bawiliśmy się fantastycznie na :
- przerażającym Transdemonium
- Oxygenarium, czyli spływie na gumowej tratwie
- Tonnerre de Zeus- uważaną za najlepszą w Europie, drewnianą kolejkę górską (wys.  33m, dł. 1220m, max. prędkość 80 km/godz)
- Goudourix (wys. 36,5 m, dł. 950m) – metalowy roller coaster z największą na świecie do 1995 roku ilością inwersji czyli pętli i serpentyn
- kończący się zjazdem do wody Menhir Express
- Carrousel de Cesar
Jednak Park Asterixa to nie tylko spływy, kolejki i karuzele, to także spacery po Lesie Druidów, pokazy tresury delfinów i uchatek, spektakle i animacje. Tam mogliśmy spożytkować całą swoją energię na zabawę, radość i śmiech.
    W drodze powrotnej do Polski dotarliśmy do krainy bajek – Disneylandu.
Park Disneyland pod Paryżem to największy Park Rozrywki we Francji. Stworzony przez wytwórnię Disney’a w 1992 roku. Park ten również dostarczył nam niezapomnianych wrażeń, bo oprócz korzystania z większości jego atrakcji, oglądaliśmy też przepiękną paradę bajkowych bohaterów znanych nam z filmów i kreskówek Walta Disney’a.
Disneyland Park, złożony z pieciu „krain”: Fantasyland (dla najmłodszych); Main Street USA (Ameryka XX wieku); Frontierland (Dziki Zachód); Adventureland (Kraina Przygód); Discoveryland (Kraina Odkryć) odkrywaliśmy przez cały słoneczny dzień, aby pożegnać go o zmroku przy blasku tysięcy rozświetlonych lampek.
   Po kilku wspólnie spędzonych dniach szczęśliwi i pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do domu.
Organizatorami wycieczki były panie Barbara Gawliczek – Krząkała i Ewa Kopel.  Funkcję opiekunów poza organizatorami pełniły panie Agnieszka Bujoczek i Maria Musioł.

Reims, Paryż - Pantheon, Dzielnica Lacińska, Katedra Notre Dame, kolacja
Park Asterixa Park Asterixa Park Asterixa Park Asterixa
Disneyland
Disneyland Disneyland Disneyland Disneyland

LEKCJA BIBLIOTECZNA KLASY 2A W POWIATOWEJ I MIEJSKIEJ BIBLIOTECE PUBLICZNEJ W RYBNIKU

W piątek 6 marca uczniowie klasy II a wraz z wychowawczynią Aleksandrą Wojtas-Plisz udali się na lekcję biblioteczną do Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rybniku.
Pani, która była naszą przewodniczką pokazała nam wiele miejsc, o których bardzo ciekawie nam opowiadała. Zobaczyliśmy część przeznaczoną dla dorosłych czytelników: wypożyczalnię książek i czytelnię. Odwiedziliśmy również wypożyczalnię muzyczną i książki mówionej. Najwięcej frajdy sprawiła nam wizyta w wypożyczalni dla dzieci. Pani zaprezentowała nam księgozbiór skierowany dla nas, pokazała sposób katalogowania książek oraz opowiadała nam o wszystkich atrakcjach, które przygotowują dla nas pracownicy biblioteki. Wycieczka bardzo nam się podobała. Wielu z nas zostanie stałymi czytelnikami.

1a 1a 1a 1a
1a 1a

NARCIARSKIE OSTATKI NA SIGLANACH

W piątek 6 marca narciarze i snowboardziści z naszej szkoły udali się do Wisły, aby zakończyć sezon narciarski. Wszystko nam dopisało, zmrożony śnieg na stoku, słoneczko, niewielu narciarzy i zero kolejki. Grupa wyśmienicie radziła sobie na stoku od najmłodszego Olka z 3a poczynając,  a na paniach kończąc. A skoro o paniach mowa, to opiekę sprawowały panie: Katarzyna Klimek, Mariola Reclik, Joanna Pinoczek i Gabriela Szweda. Uczniowie doskonalili technikę jazdy, pomagali sobie nawzajem, a nawet próbowali sił na maleńkiej  skoczni. Na desce wyróżniał się Mikołaj. Laura do perfekcji opanowała jazdę tyłem.  Karol po godzinie jazdy z instruktorem szalał po całym stoku. Natomiast mistrzem stylowej jazdy na nartach został Maks z 4a. Czwarta a była najliczniej reprezentowana na wycieczce. Po zimowych szaleństwach znaleźliśmy przerwę na gorącą czekoladę i frytki. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Rybnika i już myślimy, gdzie tu pojechać za rok…
NARTY NARTY NARTY
WYCIECZKA KLASY 6b NA UNIWERSYTET ŚLĄSKI
6b 6b 6b 6b
6b 6b

WYCIECZKA DO RYBNICKIEJ CASTORAMY

Dnia 10 grudnia uczestnicy zajęć „SCRAPEK” i „ARTPasje” prowadzonych przez panią Elżbietę Dworowy udali się na warsztaty rękodzieła MAJSTERKOWO do rybnickiej Castoramy.
Zajęcia były bardzo ciekawe, kreatywne i twórcze. Każdy uczestnik (no może za wyjątkiem pani Eli, która pomagała wszystkim) zrobił świąteczny dzwoneczek, który teraz zdobi nasze domy. Mogliśmy korzystać ze wszystkich dobrobytów, które zaofiarowali nam organizatorzy.
Do powstania dzwoneczka potrzebny jest: kubeczek plastikowy – taki po napoju lub jogurcie, klej magic lub klej na gorąco (ten drugi używać pod opieką dorosłych), sznureczek do owijania lub włóczka oraz dodatki według własnego uznania.
Wykonanie takiego dzwoneczka to naprawdę fajny sposób na spędzenie przedświątecznych chwil w gronie rodziny czy przyjaciół.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

Wycieczka do Castoramy Wycieczka do Castoramy Wycieczka do Castoramy Wycieczka do Castoramy
Wycieczka do Castoramy

TAK UCZCILIŚMY NASZ SUKCES!!!

17. 12. 2014 r. klasa II a wraz z wychowawczynią p. Aleksandrą Wojtas-Plisz udała się do kawiarni na PYSZNE lody.
W ten sposób uczciliśmy naszą wygraną w szkolnym konkursie „Magic Christmast Song”. A było co uczcić! W tym konkursie wygraliśmy już drugi raz z rzędu! Organizatorkom konkursu – pani Agnieszce Kolarczyk i pani Romanie Rożek podziękowaliśmy za wielki trud przynosząc małe, słodkie „co nieco”.

2a 2a 2a 2a
2a 2a

WYCIECZKA DO PARKU LINOWEGO STACYJKOWO

24. września uczniowie klasy II a wraz z wychowawczynią Aleksandrą Wojtas-Plisz spędzili piękny, słoneczny dzień w Dziecięcym Parku Linowym Stacyjkowo w Rudach. To niezwykłe miejsce, w którym trasa złożona jest z 12 przeszkód linowych, zainstalowanych na wysokości 2-3 m pomiędzy drewnianymi domkami. Trasa dostosowana była do naszych możliwości i zabezpieczona specjalnymi siatkami. Dziecięcy Park Linowy to dla była dla wszystkich wspaniała forma zabawy i rekreacji. Poprzez pokonywanie różnorodnych przeszkód ćwiczyliśmy mięśnie, koordynację i szybkość.  Atrakcją dnia był przejazd zabytkową kolejką na trasie Rudy – Paproć. Dopełnieniem przygody było pieczenie kiełbasek. Wycieczka była bardzo udana. Wszyscy wrócili uśmiechnięci i zadowoleni z tak przyjemnie spędzonego dnia.

2a 2a 2a 1a
2a 2a 2a 2a
2a 2a

WYCIECZKA Z OKAZJI DNIA GÓRNIKA - IC

Z okazji Dnia Górnika klasa I c wraz ze swoimi paniami udała się do rybnickiego muzeum. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy wystawę zatytułowaną "Na grubie. Z życia kopalni", oraz zwiedziliśmy szyb kopalniany, w którym mogliśmy poczuć się jak prawdziwi górnicy.

NA GRUBIE NA GRUBIE NA GRUBIE NA GRUBIE
WYCIECZKA DO FIGLORAJU - IC

W dniu 5 grudnia z okazji dnia Świętego Mikołaja udaliśmy się na małe szaleństwo do Figloraju. Radosnym zabawom nie było końca! Szkoda, że tak szybko upłynął czas!

FIGLORAJ FIGLORAJ FIGLORAJ FIGLORAJ
WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK CHOINKOWYCH

1 grudnia 2014 r. klasy II b i IIc ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 w Rybniku wraz z swoimi paniami ( p. Ewę Gromek, p. Jolantą Chrobok, p. Beatą Błońską- Juzek i p. Renatą Gronik) uczestniczyły w wycieczce do Fabryki Bombek w Bębłnie. Celem wyjazdu było zwiedzanie fabryki, w której wykonywane są ręcznie ozdoby choinkowe. Podczas wycieczki poznaliśmy tajniki oraz etapy powstawania ozdób świątecznych. Oglądaliśmy różnorodne wytwory rękodzielnicze na kilku wystawach. Były to prawdziwe unikalne arcydzieła. Następnie braliśmy udział w warsztatach plastycznych, podczas których mogliśmy własnoręcznie, według własnego pomysłu ozdabiać bombkę choinkową. Wielką atrakcją były zakupy ozdób świątecznych w sklepiku fabrycznym. Na pamiątkę pobytu każde dziecko otrzymało bombkę, którą wcześniej samo ozdabiało. Wycieczka wprowadziła wszystkich w magiczny i świąteczny nastrój.  Do Rybnika wróciliśmy zadowoleni i szczęśliwi.

Klasa 1c i 1a - wycieczka do Miechowa

13 listopada klasa 1 c i  1 a  pojechała na wycieczkę do Fabryki Bombek w Miechowie. Dzieci zostały oprowadzone po fabryce, by poznać wszystkie etapy tworzenia ozdób choinkowych. Uczniowie zobaczyli  ile pracy i wysiłku wymaga przygotowanie bombki do sprzedaży. Zobaczyli, jak dmucha się, „srebrzy”, ręcznie maluje i je zdobi. Największą atrakcją było samodzielne wykonanie bombki. Na koniec wizyty w fabryce była możliwość odwiedzenia sklepiku i zakupienia ozdób świątecznych.

MIECHÓW
Uczniowie malują swoją bombkę Uczniowie malują swoją bombkę Uczniowie malują swoją bombkę W "srebrzalni"
SUMINA

Klasa 1 c - spacer z okazji Wszystkich Świętych

W ostatnim dniu października klasa 1 c zwiedzała swoje rodzinne miasto. Podziwialiśmy nową kolorową fontannę przed bazyliką św. Antoniego. Ponieważ zbliżał się Dzień Wszystkich Świętych, dlatego zapaliliśmy znicze i modliliśmy się przed pomnikiem Św. Jana Pawła II. Na koniec  klasa wspaniale bawiła się na nowoczesnym placu zabaw.

Klasa 1 c - wyjazd integracyjny - Sumina

2  października klasa 1c wraz ze swoimi paniami wybrała się na wycieczkę do Suminy. Był to ich pierwszy integracyjny wyjazd i z pewnością nie ostatni. Pogoda  dopisała a dzieci wspaniale się bawiły. Były zabawy i ognisko. Dzieci same piekły kiełbaski i chleb. Wielką atrakcją był przejazd pociągiem. Aż żal było odjeżdżać.

- Archiwum - Wycieczki - rok szkolny 2013/2014

Równy Start w Przyszło?ć
KAPITAŁ LUDZKI
PORTAL MIASTA RYBNIK
Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 1 im. Janusza Korczaka w Rybniku