Logo szkoly

Galeria
WYCIECZKI - ROK SZKOLNY 2018/2019

UCZNIOWIE KLAS 2A I 3B NA KULIGU W WIŚLE – CZARNE

Zima jednak nie zawiodła! W dniu 17 stycznia cieplutko odziani, z dobrymi humorami i wielką ochotą na białe szaleństwo  postanowiliśmy wybrać się wraz z wychowawczyniami Barbarą Gawliczek-Krząkałą, Aleksandrą Wojtas-Plisz i panią Ewą Kopel na kulig do Wisły–Czarne. Atrakcji było co niemiara! Sanie zaprzęgnięte w konie wiozły nas przy dźwiękach dzwoneczków wzdłuż Białej Wisełki do góralskiej koliby. Tam czekała na nas miła Góralka z gorącą herbatą i rozpalonym ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbaski. Dużo frajdy przyniosło nam zjeżdżanie na sankach z „górki na pazurki”. Szczęśliwi, pełni wrażeń wróciliśmy do Rybnika :)

KULIG SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

6A NA WYCIECZCE W PCKZIU W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM

Dnia 20.12.2018r ja wraz z naszą klasą wyruszyliśmy na wycieczkę do PCKZiU w Wodzisławiu Śląskim. Dojechaliśmy tam pociągiem a ze stacji czekała nas mały spacer, tak z 5 kilometrów. Nasze stowarzyszenie emerytów i rencistów nie było tym zadowolone, lecz daliśmy sobie radę. Gdy już dotarliśmy, czekało nas jeszcze więcej chodzenia i zwiedzania sztolni. Sztolnia ta była naprawdę ciekawa ponieważ wszystko było aktywne i wszystko mogliśmy zobaczyć. Zaraz po sztolni czekały na nas obrabiarki CNC i drukarki 3D,które były naprawdę fajne, fajne było to że można było zobaczyć jak to wszystko działa. Po zwiedzeniu wszystkiego poszliśmy do szkolnego sklepiku, który być może dla niektórych był najciekawszą z atrakcji. każdy mógł sobie coś kupić i zjeść. Po zjedzeniu wszystkich pyszności wróciliśmy na stację i pojechaliśmy do domu. Osobiście wycieczka bardzo mi się podobała, była ciekawa, a zarazem mogliśmy się czegoś nauczyć.
Autorką relacji jest Oliwia Heffner z 6a

6a wycieczka SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

KLASA 6B NA LODOWISKU

Uczniowie klasy 6 b zakończyli w piątek I półrocze na lodowisku. Pogoda była dobra, lód idealny, żadnych ludzi, więc można było kręcić piruety. Prawie wszyscy dobrze opanowali technikę jazdy i za rok możemy sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnym lodowisku w Pszowie. Za opiekę dziękujemy paniom: Bogusi Bąkowskiej, Agnieszce Chrapkiewicz i Marioli Reclik.

LODOWISKO 6b SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

WYCIECZKA KLASY II C DO CASTORAMY

Kolejny raz odwiedziliśmy „Majsterkowo” w Castoramie. W świątecznej atmosferze mieliśmy okazje wykonać choinki nieznana nam do tej pory metodą. Najpierw tapetą oklejaliśmy deseczki, potem według szablonu choinki wbijaliśmy gwoździki prawdziwym młotkiem. Aż dziw, że wszystkie palce zostały w całości, choć małe stłuczenia młoteczkiem taż nam się przytrafiły. Po wbiciu gwoździków w wyznaczone miejsca, oplataliśmy je włóczką, tworząc włóczkową choinkę. Zajęcia bardzo nam się podobały tym bardziej, że każdy z nas stworzył swoją niepowtarzalna i jedyną choinkę, a do tego obdarowani zostaliśmy kolejnymi prezentami od Castoramy. Super zajęcia!

CASTORAMA SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI
WYCIECZKA KLASY 2B DO WIELKIEJ FABRYKI ELFÓW

W dniu 14 grudnia mieliśmy okazję przeżyć wspaniałą przygodę. W tym dniu wyruszyliśmy bowiem na spotkanie Elfów i Św. Mikołaja. Spędziliśmy cudowny czas podczas którego przeżyliśmy  wiele pięknych chwil spędzonych na zabawie, pisaniu listów do św. Mikołaja, skokach na dmuchańcach czy układaniu puzzli. W ten magiczny sposób pomagaliśmy Elfom odnaleźć elementy niedokończonej zabawki. Zwieńczeniem dnia było odwiedzenie Św. Mikołaja w jego pięknym, odświętnie udekorowanym domu. To był piękny, magiczny czas!

2b SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

WYCIECZKA KLASY 5B DO BRENNEJ

Na początku grudnia klasa 5b pojechała na dwudniową wycieczkę do Brennej. Wycieczka była kontynuacją projektu antyalkoholowego, w który klasa się zaangażowała. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach tanecznych, teatralnych, mieli pogadankę ze specjalistą od uzależnień. W wolnym czasie pospacerowali po Brennej, pobawili na basenie i wzięli udział w turnieju klas. Wyjazd był bardzo udany, a poruszane treści bardzo potrzebne. Dziękujemy organizatorom i animatorom. Opiekę na wycieczce sprawowały panie: Bogusia Bąkowska, Ewa Ziętek i opiekun projektu z ramienia szkoły Mariola Reclik.

BRENNA SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

WYCIECZKA DO KRAKOWA – KLASY 4a i 6a

Dnia 22 listopada nasza klasa 6a oraz klasa 4a były na wycieczce w Krakowie. Zwiedziliśmy Komnaty Królewskie, Wawel  Zapomniany i Muzeum pod Rynkiem Krakowskim. Później nastąpił trzynastominutowy napad na Sukiennice. Mieliśmy też okazje zjeść krakowski przysmak: obwarzanek. Największe wrażenie zrobił na nas Wawel Zapomniany. Muszę przyznać, że krakowskie gołębie są bardzo chętne do przyjaźni. Pomimo tego, że było zimno, humor i tak dopisywał całej grupie. Nad bezpieczeństwem sprawowały opiekę nasze wspaniałe nauczycielki: p.Michalewska, p.Zinkowska p.Ziętek, p.Widera p.Chrapkiewicz. Relację z wycieczki sporządziła uczennica klasy 6a Klaudia Makowska.

KRAKÓW SP1 RYBNIK WYCIECZKA  SP1 Rybnik WYCIECZKI

WYCIECZKA KLAS 2B I 2C DO KOPALNI SREBRA I SZTOLNI CZARNEGO PSTRĄGA

We wtorek 20 listopada wybraliśmy się  na wycieczkę do Tarnowskich Gór. Dzień obfitował w wiele fantastycznych przeżyć. Najpierw odwiedziliśmy Kopalnię Srebra.  Wędrując podziemnymi chodnikami poznawaliśmy ciężkie warunki pracy górników, którzy dawno temu wydobywali srebro. Następnie udaliśmy się do Sztolni Czarnego Pstrąga. Niesamowitą przygodą była  przeprawa  łodziami  poprzez zalane wodą podziemne korytarze.  Na długo zapamiętamy ten dzień!

SP1 wycieczki Rybnik  SP1 Rybnik WYCIECZKI
Pełna galeria po kliknięciu w link
WYCIECZKA  INTEGRACYJNA KLAS 6C,7B DO KRAKOWA 13.11.2018r.

W związku z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, uczniowie klas integracyjnych  wraz z opiekunami: p. Inez Horba, p. Eweliną Kudełko, p. Katarzyną Klimek,  p. Bogumiłą Bąkowską, p. Agnieszką Paduszek wybrali się  na wycieczkę do Krakowa. Podczas zwiedzania zabytkowych miejsc, takich jak: Zamek Królewski na Wawelu, Katedra Wawelska, Groby i Krypty Królewskie, Muzeum Podziemia Rynku Głównego,  każdy mógł przeżywać  niecodzienną lekcję historii naszego kraju. O godzinie 15-stej uczniowie słuchali hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Niepowtarzalny urok Rynku i klimat zabytkowych uliczek na długo pozostanie w naszej pamięci.

SP1 RYBNIK WYCIECZKA KRAKÓW  SP1 Rybnik WYCIECZKI

KRAKÓW PRZED ŚWIĘTEM NIEPODLEGŁOŚCI – WYCIECZKA KLAS VC I IVC

W związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości, wpisując się w obchody Tygodnia Patriotycznego w szkole, w dniu 6 listopada uczniowie klas 5c i 4c zwiedzali w Krakowie ważne dla Polaków miejsca: Zamek Królewski i Katedrę na Wawelu, Groby i Krypty Królewskie, Wieżę Zygmunta. Podziwiali rzeźbione głowy w Sali Poselskiej, widzieli otoczony biało-czerwonymi wieńcami sarkofag marszałka Piłsudskiego, dotykali serca Dzwonu Zygmunta (podobno przynosi to szczęście). Oczywiście spacerowali po Plantach, Rynku Głównym i Sukiennicach, a nawet przeszli przez Rynek Podziemny. Dodatkową atrakcją było obejrzenie wiernej kopii Całunu Turyńskiego w bazylice św. Franciszka z Asyżu. A wszystko to w promieniach słońca, bo pogoda dopisała. Nie brakło również czasu na zakup pamiątek i zdjęcie ze Smokiem Wawelskim. Tę wspaniałą podróż śladami przeszłości zorganizowała pani Ewelina Kudełko, a w jej realizacji pomagały panie Joanna Wieczorek, Hanna Szweda, Beata Błońska-Juzek i Marta Hawel.

WYCIECZKA SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

WYCIECZKA W GÓRY – klasy: 7a, 6b, 5b

24 października klasy 7a, 6b i trzy koleżanki z 5b udały się na wycieczkę do Bielska. Celem było zdobycie Szyndzielni, Klimczoka i przejście do Szczyrku. Mimo iż poprzedzające wyjazd dni nie napawały optymizmem jeżeli chodzi o pogodę, to w środę zrobiła się luka w deszczu i przyjemnie można było spacerować po górach. A nie byliśmy tam jedyni, gdyż za nami do schroniska zawitała grupa uczniów z Niewiadomia. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Szczyrkowskiej i w promieniach słońca zeszliśmy do miasteczka. To był udany dzień, w którym towarzyszyły nam panie: Bogusia Bąkowska, Joanna Pinoczek, Gabriela Szweda i Mariola Reclik.

BIELSKO SP1  RYBNIK WYCIECZKI  SP1 Rybnik WYCIECZKI

W MIEŚCIE JULIANA TUWIMAKLASY 2A I 3B NA WYCIECZCE W KOPALNI SOLI W WIELICZCE

2 października klasy 2a i 3b pojechały wraz z wychowawczyniami  panią Barbarą Gawliczek – Krząkała, Aleksandrą Wojtas - Plisz oraz panią Ewą Kopel na wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce.
Ta kopalnia ma już ponad 700 lat. Mogliśmy w niej zobaczyć różne komnaty solne, rzeźby z soli oraz kosztowaliśmy jak smakuje sól. Najpiękniejszą salą była kaplica świętej Kingi. Wysłuchaliśmy też legendy związanej z tą świętą. Pani przewodnik opowiadała nam o ciężkiej i niebezpiecznej pracy górników, którzy wydobywali sól w bryłach zwanych bałwanami. W pracy pomagały im konie.
Po zwiedzeniu kopalni pojechaliśmy do Krakowa. Zobaczyliśmy Zamek Królewski, smoka wawelskiego, który zionął ogniem. Spacerując doszliśmy na rynek krakowski. Tam zobaczyliśmy Kościół Mariacki z którego codziennie słychać hejnał oraz Sukiennice. Podziwialiśmy kamienice wokół rynku, zrobiliśmy zdjęcia. Każdy z nas kupił drobne pamiątki.
Pełni wrażeń, zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu:)

WYCIECZKA DO WIELICZNI SP1 RYBNIK  SP1 Rybnik WYCIECZKI

Równy Start w Przyszło?ć
KAPITAŁ LUDZKI
PORTAL MIASTA RYBNIK
Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 1 im. Janusza Korczaka w Rybniku