Logo szkoly

Stołówka
Galeria
WYCIECZKI - ROK SZKOLNY 2016/2017

WYCIECZKA DO OSTRAWY (4a, 4c, 6c)

14 czerwca 2017 roku klasy 4a, 4c i 6c wzięły udział w całodniowej wycieczce do Ostrawy.
W Świecie Techniki czekała na nich prawdziwa niespodzianka. Mogli bowiem nie tylko oglądać i słuchać, ale także dotykać wszystkich eksponatów i odkrywać własnoręcznie tajemnice funkcjonowania niezwykłych urządzeń.
Sporym zainteresowaniem cieszył się żyroskop. Kilku śmiałków zdecydowało się zaszaleć na odlotowym kręciołku. Oj działo się, działo!!
Odwiedziny w Świecie Techniki to przykład świetnych zajęć interaktywnych
z przyrody, klasyczne połączenie nauki z zabawą.
Drugą część wycieczki dzieci spędziły w ZOO gdzie, oprócz podziwiania zwierząt spoza ogrodzenia, mogły nacieszyć się bezpośrednim spotkaniem z kózkami i świnkami morskimi.
W czasie tak intensywnych zajęć nie mogło zabraknąć przerwy na posiłek. Dzieci
z przyjemnością raczyły się czeskimi przekąskami i słodyczami.
Wspaniałym dopełnieniem miłej atmosfery była niewątpliwie prawdziwie wakacyjna aura. Wszyscy wrócili zmęczeni, ale zadowoleni.

Ostrawa SP1 Rybnik Ostrawa SP1 Rybnik
Pełna galeria po kliknięciu w link

EDUKACJA REGIONALNA (4b i 4c)

W ramach zajęć z edukacji regionalnej uczniowie klas 4b i 4c udali się na wycieczkę w miejsca znane, ale czy poznane? Odwiedzili bazylikę św. Antoniego, patrona miasta, a następnie weszli na wieżę. Trzeba wiedzieć, że kościół ma wysokość 96 metrów i zwiedzając wieżę wchodzi się na ok. 80 metrów. A stamtąd już rozciągają się piękne widoki na Rybnik, okolicę (widzieliśmy nawet elektrownię Łaziska). Następnie uczniowie przeszli na objętą rewitalizacją dzielnicę Paruszowiec. Tam podziwiali stare zabudowania huty, robotnicze familoki oraz odwiedzili muzeum „Magiczna Silesia”. Wycieczka była zwieńczeniem całorocznych zajęć z edukacji regionalnej.

Edukacja regionalna SP1 Edukacja regionalna SP1  Rybnik
Pełna galeria po kliknięciu w link

WYCIECZKA W GORCE (4b i 5a)

Ostatnie trzy dni maja klasy 4b, 5a oraz Maja z Karoliną spędziły na pięknej wycieczce w paśmie Gorców. Zwiedziliśmy skansen pociągów w Chabówce, odwiedziliśmy Rabkę i zbójników góralskich. Drugiego dnia wspięliśmy się na Turbacz, najwyższy szczyt Gorców. W dniu powrotu podziwialiśmy drewniany kościółek w Dębnie, przeszliśmy ścieżką edukacyjną na górę Wdżar i szusowaliśmy na letnim torze saneczkowym. Szkoda, że czas przygody tak szybko minął.

Wycieczka SP1 Rybnik Wycieczka SP1 Rybnik
KLASA 3A NA ZIELONEJ SZKOLE W ŁEBIE

W dniach 5.06 - 18.06 2017 uczniowie klasy 3a wraz z opiekunami p. Barbarą Gawliczek- Krząkałą, Ewą Kopel i Marylą Musioł przebywają na zielonej szkole w Łebie. Bardzo intensywnie i miło spędzają czas nad morzem. Odwiedzili Gdańsk, zobaczyli statek ,,Dar Pomorza w Gdyni, mogli poszerzyć swoją wiedzę w parku edukacyjnym, świetnie bawili się w największym w Polsce parku rozrywki w Łebie, wspinali się na ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym, płynęli statkiem po jeziorze Łebsko. Aktywnie spędzają każdy dzień wykorzystując ładną pogodę na spacery brzegiem morza oraz poznawaniu pięknych zakątków Łeby. Przed nimi jeszcze wycieczka do Sea Parku i latarnia morska w Stilo oraz opalanie i zabawy na plaży.

ZIelona szkoła SP1 Rybnik Zielona Szkoła SP1 Rybnik

WYCIECZKA KLASY IIIc DO GOLEJOWA

We wtorek 21 marca  klasa III c wybrała się autobusem miejskim na poszukiwanie wiosny  na Grzybówkę.  Góra "Grzybówka" -  licząca 290 m n.p.m. - jest najwyższym wzniesieniem w Rybniku.
Wzdłuż szlaku prowadzącego na szczyt góry rozmieszczone są stacje Kalwarii Golejowskiej - Drogi Krzyżowej, którą wspólnie rozważaliśmy. Droga wiła się wśród pól i lasów, na końcu której czekała nas niespodzianka - miejsce, w którym znajdowało się boisko do piłki nożnej i miejsce do wspólnych zabaw.  Na długo zapamiętamy radosny czas gier, zabaw i wspólnych rozmów.

3c SP1 Grzybówka SP1  Rybnik Wycieczki
WYCIECZKA KLASY IIIb DO TARNOWSKICH GÓR

5 grudnia 2016 r. wybraliśmy się całą naszą klasą do Tarnowskich Gór na wycieczkę. Oprócz podziemnych korytarzy na powierzchni znajduje się tam muzeum oraz Skansen Maszyn Parowych. Pierwszym punktem wycieczki była Sztolnia Czarnego Pstrąga, znajdująca się pośrodku Parku Repeckiego w Tarnowskich Górach. Zwiedzanie odbywało się ruchem wahadłowym. Wewnątrz sztolni panuje temperatura, ok. 10 stopni C. Zwiedzanie polegało na przepłynięciu łodziami 600 metrowego odcinka sztolni w całkowitych niemal ciemnościach. Następnie udaliśmy się do Skansenu Maszyn Parowych. Zwiedzanie Kopalni Srebra rozpoczęło się od wizyty w muzeum kopalni. Następnie założyliśmy kaski i zjechaliśmy „szolą” do podziemnych korytarzy, położonych 40 m pod powierzchnią ziemi. W kopalni przez cały rok panuje stała temperatura, ok. 10 stopni C. Zwiedzanie odbywa się w grupach z przewodnikiem i trwa około 90 minut. Oprócz pięknych widoków i tajemniczej atmosfery, w kopalni czekał na nas Skarbnik. Wręczył każdemu czekoladki na Mikołaja. Super wycieczka!

3b Kopalnia SP1 3b Kopalnia SP1

KLASA IIIb NA BASENIE

Znamy już obowiązujące zasady zachowania się na basenie. Ratownicy poinformowali nas już na początku, czego nie wolno robić, aby nie stwarzać sytuacji niebezpiecznych. Omówili też zasady higieny na pływalni. Niektórzy już umieją pływać, inni jeszcze trochę muszą poćwiczyć. Ale najfajniejsze jest to, że każde zajęcia kończą się krótkim pobytem na rekreacyjnej części basenu, gdzie dzieci pod opieką ratowników mogły aktywnie „odpocząć” i poszaleć z zabawkami w wodzie.

3b basen SP1 3b basen SP1

WYCIECZKA KLASY IIIb NA KOTWICĘ

16 września 2016 r. klasa III b miała okazję spędzić bardzo miły dzień na wycieczce na „Kotwicy” w Rybniku. Po obejrzeniu świetnego pokazu bardzo młodego psa – ratownika wodnego, uczniowie założyli kapoki ratunkowe i pod kapitanatem p. Artura Skupińskiego przepłynęli wszerz i wzdłuż nasze „Rybnickie Morze”. Nie lada atrakcją była możliwość sterowania naszą łajbą przez każde dziecko. Wiatry nam sprzyjały, słoneczko również, więc rejs po Zalewie Rybnickim był cudowną podróżą krajoznawczą. Ale jak każda podróż, i ta nas zmęczyła, więc z chęcią wróciliśmy na ląd, gdzie czekały na nas kocyki i przepyszne, upieczone już kiełbaski. Aż żal było wracać – taki fajny dzień!

SP1 Kotwica SP1 Kotwica

WYCIECZKA KLAS Ia I Ib DO TESCO

21marca uczniowie  klas:  Ia i  Ib wraz z paniami Jolantą Chrobok, Aleksandrą Wojtas-Plisz, Beatą Błońską – Juzek wybrały się na wycieczkę do supermarketu Tesco na ulicy Żorskiej2. Zostały tam dzieci zaproszone dzięki zgłoszeniu się do prowadzonego przez TESCO programu edukacyjnego „Od uprawy do potrawy”.
Wizyta  w supermarkecie  była pełna niespodzianek. Najpierw dzieci zapoznały się zasadami prawidłowego odżywiania się, zdrowymi produktami dostępnymi w zależności od pory roku.  Dowiedziały się o konieczności właściwego nawadniania organizmu. Całość prowadzona była w bardzo miłej atmosferze, dzieci rozwiązywały różne zagadki, a wycieczce towarzyszyło poszukiwanie na terenie sklepu ukrytych naklejek z elementami zdrowej żywności. Na dziale z pieczywem dzieci poznały proces produkcji i własnoręcznie mogły przygotować Chałki. Podsumowaniem wycieczki było ułożenie piramidy żywieniowej z wykorzystaniem znalezionych naklejek i własnoręczne przygotowanie zdrowego posiłku z produktów zdrowych i ekologicznych.
Na koniec wszyscy otrzymali wielkie torby wypełnione zdrowym jedzeniem.
Wycieczka była bardzo pouczająca, ale również bardzo atrakcyjna.

SP1 Tesco 1a i 1b Tesco

WYCIECZKA KLASY Ia I Ib DO CHLEBOWEJ CHATY

5 grudnia klasy  Ia i  Ib wraz z paniami Jolantą Chrobok, Aleksandrą Wojtas-Plisz, Beatą Błońską – Juzek i Bogumiłą Bąkowską wybrały się na wycieczkę do Chlebowej chaty, która znajduje się w Górkach Małych.
Wizyta w Chlebowej Chacie była pełna niespodzianek. Najpierw dzieci zapoznały się z podstawowymi zbożami i ich zastosowaniem oraz sprzętem, który dawniej ludzie wykorzystywali w swoich domach. Oglądały maszyny potrzebne w rolnictwie do uprawy i obróbki ziarna, oraz poznały ciekawostki z życia pszczół.
Główną atrakcją była możliwość samodzielnego formowania oraz wypieku podpłomyków.
Wszyscy  wrócili do szkoły pełni wrażeń i z uśmiechem na twarzach.

Wycieczka do Chlebowej Chaty 1a i 1b 1a i 1b
WYCIECZKA KLAS 2B I 3C DO OSTRAWY
W dniu 6 marca wybraliśmy się na wycieczkę do Ostrawy. Cieszyliśmy się na myśl o naszej pierwszej , zagranicznej wycieczce. Celem naszej podróży było Centrum Techniki. To co tam zobaczyliśmy i doświadczyliśmy zrobiło na nas ogromne wrażenie.  Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy 3 sale w których poznawaliśmy świat przyrody, świat cywilizacji oraz świat nauki i odkryć. W każdym z tych miejsc mogliśmy wszystkiego dotknąć, wykonywać różne doświadczenia, poznawać prawa rządzące naszym światem i kosmosem. Zobaczyliśmy również film o fascynującym świecie zwierząt i przyrody na wyspach Galapagos.
Na długo zapamiętamy ten dzień, pełen przeżyć i nowych odkryć!
Ostrava 2b i 3c Ostrawa

6A POŻEGNAŁA (?) ZIMĘ NA KULIGU W WIŚLE

6a w Wiśle 6a
„ ZIMA, ZIMA ,ZIMA PADA, PADA ŚNIEG”

Od kilkunastu dni zagościła u nas mroźna zima. Klasa 3a postanowiła wybrać się wraz z wychowawczynią Barbarą Gawliczek-Krząkałą, panią Ewą Kopel i panią Marylką Musioł na kulig do Wisły–Czarne. Sanie zaprzęgnięte konikami wiozły nas przy dźwiękach dzwoneczków wzdłuż Białej Wisełki do góralskiej chaty. Tam czekała na nas gorąca herbata i rozpalone ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski. Kulminacyjnym punktem naszej wycieczki była jazda z „górki na pazurki” na sprzęcie, który dzieci zabrały ze sobą. Szczęśliwi, pełni wrażen, świeżego powietrza w płucach oraz mokrych rękawiczek i butów wróciliśmy do Rybnika :)

3a 3a
Pełna galeria po kliknięciu w link

KLASY: 6a, 6b I  6cC NA  WYCIECZCE W PLANETARIUM I OBSERWATORIUM ASTRONOMICZNYM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W CHORZOWIE

Dania 9 grudnia uczniowie klas szóstych zwiedzili Planetarium Śląskie. Uczestnicy wycieczki wzięli udział w ciekawej lekcji w chorzowskiej stacji klimatologicznej. W trakcie wizyty w obserwatorium astronomicznym uczniowie mogli poznać budowę i zasadę działania teleskopu, lunety oraz sposoby wykonywania obserwacji astronomicznych. Kolejną, najciekawszą atrakcją były dwu-lekcyjne zajęcia dydaktyczne w sali planetarium. To była bardzo interesująca i pouczająca wycieczka.

Wycieczka do Planetarium Planetarium

4b i 5a NA WYCIECZCE SZLAKIEM ORLICH GNIAZD

W tym zimnym i mokrym październiku klasom 4b, 5a i pięciu szóstoklasistom udało się znaleźć jeden bezdeszczowy dzień i pojechać na wycieczkę Szlakiem Orlich Gniazd. Uczniowie zobaczyli zamki w Ogrodzieńcu, Bobolicach i Mirowie. Wysłuchali legend o dwóch braciach, pięknej Olimpii, czarnym psie i panu Warszyckim. Wspięli się po 84 schodach do grodziska na górze Birów. Na koniec upiekli kiełbaski na ognisku, a chętni mogli zagrać w siatkówkę. Na pamiątkę zostały piękne zdjęcia.

4b i 5a 4b i 5a

WYCIECZKA KLASY 2B I 3C DO PARKU LINOWEGO W RADLINIE

Piątek 30 września - Dzień Chłopaka -  dzieci z klas 2b i 3c postanowiły uczcić zabawami w parku linowym. Wspaniałym zabawom nie było końca. Chodziliśmy po rozciągniętych między drzewami wiszących mostach, zjeżdżaliśmy na linach, pokonywaliśmy wiszące w powietrzu przeszkody. Staliśmy się nawet piratami! Ubrani w pirackie czapki udaliśmy do lasu na poszukiwanie skarbu i na wspólne zabawy. Zapamiętamy ten dzień na długo!

3c i 2b 2b i 3c

DZIEŃ CHŁOPCA W KLASIE 6A

O wyjątkowy przebieg Dnia Chłopca w klasie 6a zadbały koleżanki, które przygotowały program artystyczno – sportowy. Tego dnia wybraliśmy się do parku Kozie Góry, gdzie w pięknych okolicznościach przyrody były życzenia i  gromkie Sto lat, zawody sportowe, słodka niespodzianka oraz dużo śmiechu i radości. Całość została uwieńczona małym co nie co w KFC. 6a? Siłę ma!

6a 6A

WYCIECZKA KLASY 3A DO OJCOWSKIEGO PARKU NARODOWEGO

W środę 21 września 2016 roku wybraliśmy się wraz z wychowawczynią p. Basią Krząkała, p. Ewą Kopel i p. Marią Musioł na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Ojcowie od spaceru do jaskini Łokietka. W jaskini przechodziliśmy wieloma korytarzami, aby dotrzeć  do pięknej Sali Rycerskiej, z której schodami w górę przeszliśmy na wyższy poziom jaskini, skąd ciasnym przejściem weszliśmy do małej komory zwanej Kuchnią. Widzieliśmy również nietoperza. Po wyjściu z jaskini przeszliśmy Doliną Sąspówki i doszliśmy do Bramy Krakowskiej. Odwiedziliśmy również piękny zamek w Pieskowej Skale i dotarliśmy pod Maczugę Herkulesa. Mieliśmy też czas, aby kupić pamiątki. Z wycieczki wróciliśmy bardzo zadowoleni, pełni wrażeń i nowych wiadomości.

3a Ojców Ojców 3a

WYCIECZKA KLAS 4A, 4C, 5B, 6C DO OJCOWA

Wycieczka integracyjna (26.09.2016r.) do Ojcowskiego Parku Narodowego dała nam okazję do powitania jesieni w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Zaczęliśmy zwiedzanie od malowniczej i zimnej  Jaskini Łokietka (długość 270 m), gdzie odbyła się ciekawa lekcja historii Polski prowadzona przez przewodnika. Spacerkiem przez Bramę Krakowską, podziwiając krajobraz jurajski, doszliśmy do Doliny Prądnika. W Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego kontynuowaliśmy lekcję przyrody. Oglądane przez nas ciekawe okazy przyrodnicze podobały się  młodym fotoreporterom. Malownicze ruiny zamku  w Ojcowie oraz przepiękny zamek w Pieskowej Skale przekonały nas do zwiedzania. Na koniec fascynująca Maczuga Herkulesa-najbardziej oryginalna skała w Ojcowskim Parku Narodowym (25m wysokości) stojąc sobie dostojnie i samotnie, zachęcała nas  do podziwiania jej z każdej strony. Według jednej z legend Maczuga Herkulesa powstała w wyniku umowy pomiędzy Twardowskim, a diabłem, który miał postawić tę skałę cieńszym końcem do ziemi. Niektórzy uczestnicy żałowali, że nie przewidziano w programie wspinaczki na Maczugę… Następnie pojechaliśmy zjeść pyszne pieczone kiełbaski, a osy potrafiły doprowadzić nas do płaczu. Wesołe i głośne zabawy z piłką, zabawy w chowanego ,gonitwy , podziwianie zakupionych pamiątek, wspólne rozmowy… tego nam było trzeba po solidnym marszu pod górę. Z dobrymi humorami, zmęczeni i pełni wrażeń wróciliśmy  do Rybnika.

sp1 ojców Ojców

Równy Start w Przyszło?ć
KAPITAŁ LUDZKI
PORTAL MIASTA RYBNIK
Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 1 im. Janusza Korczaka w Rybniku