Logo szkoly

Stołówka
Galeria
WYCIECZKI - ROK SZKOLNY 2017/2018

WYJŚCIE KLASY 6B NA WYSTAWĘ  NAGRODZONYCH PRAC W TEATRZE ZIEMI RYBNICKIEJ 12.04.2018r.

Wyróżnioną w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pt. ,,Najlepsze…” pracę Marty Ottlik  z klasy 6b, koleżanki i koledzy,  mogli oglądać w Galerii Oblicza TZR. Przedstawia ona kolorowy sen wykonany różnymi ciekawymi technikami, powstała pod opieką P. Barbary Budki na zajęciach plastycznych w teatrze. Gratulujemy sukcesu

WYJŚCIE 6b  SP1 Rybnik

5B NA WYCIECZCE W STOLICY WOJEWÓDZTWA

Klasa 5b z wychowawczynią oraz paniami Marylką i Bogusią udała się 12 kwietnia do Katowic. Atrakcje czekały na nas od samego początku. Okazało się, że kilka osób pojedzie po raz pierwszy pociągiem. Również duży dworzec w Katowicach zrobił na wszystkich wielkie wrażenie. Następnie udaliśmy się do Muzeum Śląskiego, po drodze mijaliśmy sztuczną Rawę, pomnik Powstań Śląskich, Spodek, NOSPR. W muzeum, które znajduje się na terenie dawnej kopalni Katowice, obejrzeliśmy wystawę „Śląsk na przestrzeni dziejów”. Była ciekawa, interaktywna i także sprawiła wiele radości Naszym paniom, szczególnie lata 70 i 80. Później przeszliśmy przez miasteczko akademickie Uniwersytetu Śląskiego i dotarliśmy do Teatru Śląskiego. Tam zobaczyliśmy barwny spektakl „W 80 dni dookoła świata”. Na koniec zostawiliśmy sobie Galerię Katowicką, a szczególnie pijalnię czekolady w związku z przypadającym 12 kwietnia Dniem Czekolady.  Wycieczka, słoneczna pogoda i atrakcje na długo pozostaną w naszych  wspomnieniach.

5b Katowice SP1  SP1 Rybnik
Pełna galeria po kliknięciu w link

DZIECI Z KLAS  IA I IIB POZNAŁY TRADYCJE ŚWIĄT WIELKANOCNYCH W WIEJSKIEJ CHACIE W GLIWICACH-BOJKOWIE

We wtorek 27. marca dzieci z klas I a i II b ze swoimi paniami Barbarą Gawliczek-Krząkałą, Aleksandrą Wojtas-Plisz i Ewą Kopel pojechały na wycieczkę do Wiejskiej Chaty w Gliwicach- Bojkowie. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o dawnych zwyczajach i tradycjach wielkanocnych. Dzieci miały okazję zobaczyć prawidłowo przygotowany koszyczek z pokarmami do święcenia. Później samodzielnie wykonywały świąteczne ciasteczka. Przed wyjazdem do domu nakarmiły zwierzątka mieszkające w zagrodzie. To był dzień pełen wrażeń.

SP 1 Rybnik Bojków  SP1 Rybnik
Pełna galeria po kliknięciu w link

„WIOSNA, WIOSNA, WIOSNA .  ACH TO TY”

„WIOSNA, WIOSNA, WIOSNA
  ACH TO TY”
W czwartek 22 marca klasa 1a powitała wiosnę w Figloraju oraz spacerując po rybnickim rynku.

1a Figloraj  SP1 Rybnik

WYCIECZKA KLAS: IVC, VC, VIB

Siódmego marca klasy IVc, Vc oraz VIB wyruszyły w podróż z okazji Dnia Kobiet oraz zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Odwiedziliśmy Wiejską Chatę gdzie w bajkowej scenerii wysłuchaliśmy ciekawych opowieści związanych z okresem przedświątecznym. Dzieciaki same wykroiły ciasteczka po czym upiekliśmy je w prawdziwym piecu chlebowym. Na zakończenie wszyscy mieli możliwość ozdobienia wypieków kolorowym lukrem i jadalnymi ozdobami. Wychodząc dzieci nakarmiły zwierzęta gospodarskie, mając w tym niezwykłą frajdę. To był świetnie spędzony czas!!!

WYCIECZKA 4c 5c 6b  SP1 Rybnik

W KARNAWALE CZAS NA BALE! - WYCIECZKA KLASY 1B I 1C DO ŻOR

W dniu 23 stycznia wybraliśmy się na bal karnawałowy, który organizowany był w Centrum regionalnym w Żorach - Osinach. Bawiliśmy się wspaniale przy muzyce oraz przy akompaniamencie akordeonu. Wesoła zabawa połączona była  z nauką  tradycyjnych tańców śląskich. Śpiewaliśmy również piosenki i przyśpiewki  ludowe. Wszyscy prezentowaliśmy się pięknie w karnawałowych strojach. Wróciliśmy do naszych domów szczęśliwi i radośni.

RYBNIK SP1  SP1 Rybnik

KLASA II B NA WYCIECZCE EDUKACYJNEJ  W  SALI DYDAKTYCZNEJ NADLEŚNICTWA RYBNIK

10. XI. uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią Aleksandrą Wojtas-Plisz udali się na wycieczkę edukacyjną do sali dydaktycznej Nadleśnictwa Rybnik. Pani Przewodnik przeprowadziła w niej zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej odkrywając uczniom rąbka leśnych tajemnic. Uczniowie podczas zajęć mieli okazję wysłuchać odgłosów  mieszkańców lasów, obejrzeć eksponaty zwierząt leśnych, owadów, roślin i poznać wiele ciekawostek przyrodniczych. Uczniowie słuchali opowiadań  o leśnej florze i faunie, zwyczajach i prawach obowiązujących w lesie. Uczniowie   miło i pożytecznie spędzili czas.
Wycieczka SP1 Rybnik  SP1 Rybnik
WYCIECZKA DO PLANETARIUM

Dnia 14 grudnia 2017 roku klasa VIb, wraz z paniami: Izabela Łapetą, Aleksandrą Łuc i Eweliną Kudełko, wybrała się na wycieczkę programową do Planetarium
w Chorzowie
. Na miejscu okazało się, że prawdopodobnie była to ostatnia taka wycieczka do tego miejsca, gdyż  planetarium planuje remont i dużą modernizację.
Oto relacja jednej z uczestniczek wycieczki, Oliwii Burdy:
Dnia 14. grudnia o godz. 7.28 wybraliśmy się do Planetarium Śląskiego w Chorzowie. Gdy dojechaliśmy na miejsce, najpierw poszliśmy do ogródka meteorologicznego, gdzie pewien pan opowiadał nam o składnikach pogody i przyrządach pomiarowych, np.
o deszczomierzu Helmana, wiatromierzu Wilda, anemometrach. Mieliśmy również okazję zajrzeć do wnętrza klatki meteorologicznej, gdzie znajdują się cztery termometry: termometr zwilżony i suchy- do mierzenia wilgotności powietrza, termometr maksymalny- pokazuje najwyższą temperaturę powietrza i termometr minimalny, z którego odczytuje się najniższą temperaturę w ciągu dnia. Oprowadzający nas pan, pokazał nam też barometr rtęciowy oraz termometry gruntowe. Bardzo ciekawie opowiadał o chmurach pierzastych czy warstwowych. Następnie poszliśmy na seans do kopuły planetarium, gdzie oglądaliśmy pięknie rozgwieżdżone niebo, w różnych porach roku. Dowiedzieliśmy się także co nieco
o gwiazdozbiorach, planetach, ruchach Ziemi i pozornej „wędrówce” Słońca nad horyzontem.
Wszyscy bardzo zadowoleni wróciliśmy pod szkołę. Wycieczka była bardzo ciekawa
i pouczająca.

Planetarium  SP1 Rybnik

WYCIECZKA DO PALMIARNI KLAS 1B I 1C

W dniu 29 listopada wybraliśmy się do Gliwic, gdzie znajduje się  palmiarnia, w której chcieliśmy zobaczyć  ciekawe gatunki roślin. To co tam zobaczyliśmy, przerosło nasze oczekiwania. W jednym miejscu zostały zgromadzone przeróżne, pochodzące z całego świata drzewa, krzewy, kwiaty. Duże wrażenie zrobiła na nas ogromna palma, która liczyła 120 lat. Zobaczyliśmy również wiele gatunków kaktusów, a także  rosnące na drzewach cytryny i granaty. Podziwialiśmy również wielkie akwaria  z przepięknymi rybami z różnych zakątków świata. Zapamiętamy tę wycieczkę na długo!

Klasa 1c Rybnik SP1  SP1 Rybnik
Pełna galeria po kliknięciu w link
„JESIEŃ, JESIEŃ, JESIEŃ, ACH TO TY” :)

Klasa Ia wraz z wychowawczynią Barbarą Gawliczek – Krząkała oraz opiekunami Ewą Kopel i Marylą Musioł wybrała się na wycieczkę do Pszczyny. Zawitaliśmy do Pokazowej Zagrody Żubrów, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji przyrodniczej dotyczącej życia ginącego gatunku zwierząt, poznaliśmy różne zwierzęta żyjące w lesie oraz roślinność leśną. Oglądaliśmy film, który przybliżył nam historię zamku pszczyńskiego. Dzieci dowiedziały się, dzięki komu żubry pojawiły się znowu w lasach pszczyńskich.
Główną atrakcją było uczestniczenie w karmieniu zwierząt. Każdy żubr dostał całe wiaderko żołędzi do swojego koryta. To ich przysmak. Wielką radość dzieci miały z pojawienia się najmłodszego 2-miesięcznego żubra, który wyjadał swojej mamie żołędzie.
Spacerowaliśmy po parku podziwiając przepiękne jesienne krajobrazy. Zobaczyliśmy również zamek książąt pszczyńskich. Z wycieczki wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.

1a wycieczka do Pszczyny 1a SP1 Rybnik

WYCIECZKA DO CHLEBOWEJ CHATY KLAS 1B I 1C

W poniedziałek 9 października wybraliśmy się na wycieczkę do Górek Małych, gdzie znajduje się Chlebowa Chata. W pięknej, górskiej okolicy znajduje się dom, który swoim wystrojem przeniósł nas w dawne czasy. Wspaniałym doświadczeniem był wyrób masła, którym smarowaliśmy pyszny wielski chleb, który jedzony z miodem i domowym białym serem smakował wyśmienicie. Na koniec naszej wizyty dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji na temat życia pszczół i wytwarzanego przez nich miodu. Był to dzień pełen wrażeń, mamy nadzieję, że kiedyś jeszcze tam wrócimy!

Chlebowa Chata SP1 Rybnik Chlebowa Chata SP1 Rybnik

KLASA 7C OBCHODZIŁA DZIEŃ CHŁOPCA W ESCAPE ROOM

W piątek, 29.09.2017 roku, klasa 7c wraz z p. Izą i p. Karoliną, świętowała Dzień Chłopca
w Open the Door Escape Room w Rybniku. Uczniowie podzielili się na dwie grupy po to, aby zostać zamkniętymi w specjalnie przygotowanych pokojach. Każda z grup przy pomocy wskazówek i swojej inteligencji próbowała się z nich wydostać. Dwa pokoje i dwie przygody: Wagary i Dziki Zachód oraz całkiem spora dawka dobrej zabawy i śmiechu. W międzyczasie była chwila na wspólne zjedzenie pizzy. Jako, że pogoda dopisywała, na zakończenie całej imprezy był jeszcze czas na wspólne zabawy w parku. Pamiętajcie - wspólne przygody zbliżają ;-)

7c Escape Room 7c Escape Room

WYCIECZKA KLAS II A I II B DO LEŚNEGO PARKU NIESPODZIANEK W USTRONIU

Dnia 27 września  2017r. uczniowie klas drugich wraz z opiekunami:  Jolantą Chrobok, Aleksandrą Wojtas-Plisz, Beatą Błońską-Juzek oraz Bogumiłą Bąkowską  uczestniczyli w wycieczce do Leśnego Parku Niespodzianek w Ustroniu. Głównym celem wycieczki było utrwalenie i poszerzenie wiadomości dotyczących znajomości otaczającej nas przyrody – życia roślin i zwierząt oraz integracja zespołu dzieci poprzez wspólne spędzanie czasu nauki i rekreacji.
W czasie wycieczki podziwialiśmy piękno ojczystej przyrody na terenie Beskidu Śląskiego w Ustroniu Zawodziu, mieliśmy możliwość obcowania z naturą w naturalnych warunkach starodrzewia bukowego. Podążając ścieżkami przyrodniczo – dydaktycznymi podziwialiśmy i rozpoznawaliśmy różne gatunki roślin i zwierząt.  Niebywałą atrakcją dla uczestników wycieczki była stacja ptaków drapieżnych obsługiwana przez wykwalifikowanych sokolników. Dzieci podziwiały loty skrzydlatych drapieżników (orła, sokoła, myszołowa i jastrzębia), prosto z rękawicy sokolnika, nad głowami widzów i ich powrót na zawołanie opiekuna. Na rozległym terenie parku, na łonie przyrody żyjącej swoim rytmem dzieci podziwiały, karmiły i głaskały dzikie zwierzęta. Uczniowie podziwiali jelenie, sarny, daniele, muflony, dziki z małymi warchlakami, kozę czy alpakę. Ponadto uczniowie miło spędzili czas w kompleksie rekreacyjno – wypoczynkowym, na który składał się plac zabaw oraz bajkowa aleja z ruchomą ekspozycją. Leśny Park Niespodzianek to idealne miejsce na wypoczynek i na prowadzenie lekcji przyrody na żywo. Wycieczka dostarczyła mam poprzez kontakt z przyrodą wielu wrażeń i stała się bogatym źródłem wiedzy o ojczystej przyrodzie.  W świetny sposób połączyliśmy bowiem przyjemne z pożytecznym - naukę z rozrywką.

2a i 2b Ustroń - Park Niespodzianek
Pełna galeria po kliknięciu w link
WYCIECZKA INTEGRACYJNA KLAS 4c I 6B DO ZAMKU W CHUDOWIE 26.09.2017r.

Pożegnanie lata, powitanie jesieni oraz zbliżający się Dzień Chłopca były okazją do wyjazdu na wycieczkę plenerową. Wokół zamku mieliśmymożliwość obejrzenia zagrody bartnika, gdzie w drewnianych ulach pracowały jeszcze pszczoły, rzeźb przedstawiających śląskie zjawy- Strzygę, Wiedźmę, Skarbnika, wykopaliska archeologiczne. Po zwiedzeniu zamku, pan  Szymon pokazywał nam znalezione skarby m.in. fragmenty kafli, czy monetę datowaną na XVII w. Niektórzy z nas pomagali archeologom przesiewać ziemię przez specjalne sito. Nie zabrakło ogniska i pieczonych kiełbasek.Piękna pogoda zachęcała nas do wspólnej zabawy.

WYCIECZKA INTEGRACYJNA WYCIECZKA

Równy Start w Przyszło?ć
KAPITAŁ LUDZKI
PORTAL MIASTA RYBNIK
Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 1 im. Janusza Korczaka w Rybniku